grybroman

Alla inlägg under april 2014

Av Gry Broman - 30 april 2014 10:12

Goddag allesammans!

 


Min morgon har bestått av solning, solade först 17 minuter, i väntan på att Madde skulle komma in till stan, sen när jag märkte att klockan var så lite så solade jag 20 minuter till,

och jag blev inte röd!!

 

WIIHOOOO!!


Ikväll blir det till att fira valborg, Elin ska med till stöde, vilket kommer att bli aaaas roligt! Idag måste jag verkligen sammanställa mitt gymnasiearbete..

Känns bajsdåligt, är inte alls nöjd med det + att vi ska redovisa det nästa vecka (!!!)

 

Jaja, men måste man så måste man.

Hoppas ni får en trevlig kväll, för det ska jag iallafall ha. :)

 

   

 

Av Gry Broman - 29 april 2014 10:07


HISS


1. Valkompassen - Perfekt om du inte är så insatt i politik. Det tar mellan 5-10 minuter, du svarar på enkla frågor och därefter får du ett resultat om vilka partier om passar dina åsikter bäst! AS BRA!!                             HISS HISS HISS


http://www.svt.se/nyheter/val2014/guide/kompass/    <--- Här kan du göra testet 

 

 

2. Biobesök! Så himla mysigt (fast bara om det är någon riktigt bra och låååång film) 

 

 

3. Michael Kors väskor, de är sååå fina och lätta att bära, de passar lixom till allt! + Att de är rymliga som f*n. (Mina två kom igår btw, hehehe)

 

 

 

DISS

 


1. Biff på Skvadern. Jag får helt jävla seriöst ett psykbryt på dessa jävla biffar på skola, antingen är det jägarbiff, järpar, vanlig biff, köttbullar, grekis biff eller oxjärpar.... USCH!! Visst, vi ska vara jävligt tacksamma att vi får mat i den svenska skolan, men detta...?? Skriv bara att det är biff då, eftersom att det uppenbarligen inte är någon skillnad på dessa rätter, förutom formen på dem... DISS DISS DISS

 

ÄH, nu har jag inget mer att dissa för dagen! 

Av Gry Broman - 29 april 2014 09:31

För ca. 5 år sedan, då det började pratas om att jorden skulle gå under 2012 fick jag panik. Jag kollade efter ritningar för att gräva min egen bunker, egna skyddsgångar osv... Jag hade helt seriöst dödsångest i typ 2 år.

Den 21/12-2012 trodde jag att jag skulle dö, hade egentligen planerat att ha någon form av narkossprutor nära till hands, OM någonting skulle hända, så att jag i sådana fall snabbt kunde avsluta mitt lidande (HAHAHAH)... Dock fick jag inte tag på några. Som tur var så hände det ingenting och här sitter jag än idag,  possitivt eller negativt, vad vet jag! Hahaha

Iallafall... Nu när det har börjat att pratas om att Ryssland eventuellt kommer att anfalla Sverige, har denna DÖDSÅNGEST kommit tillbaka... Trots att jag innerst inne egentligen inte tror på det, så går det lixom inte att sluta tänka på det...

"Vart ska jag flytta om någonting skulle hända? - Skogen kanske? -Ja! Hitta ett bra ställe högt uppe på ett Berg mot Indal. Där hittar de säkert inte dig." "Är det lika bra att jag börjar förbereda mig nu?" Osv osv...

 

HAHAHAH, alltså jag vet ju att det egentligen är jätte fjantigt, och jag borde ju egentligen leva för stunden, men det går lixom inte. Har någon av er liknande problem? och isådana fall, hur löser ni dem? 


Jaja, nog slutpratat om detta bajsskit.

 

Nu ska jag peppa inför krokimålning ;)

(målning av en naken modell, för er som har dålig koll på konstnärliga termer)

 


- Och nej, det är inte en man denna gång ;)

Av Gry Broman - 29 april 2014 08:53

HALLO!

Har hänt en del sedan jag bloggade sist... I onsdags gjorde jag som sagt fransarna, shoppade lite osv.

I torsdags var jag ner till Stockholm över dagen, shoppade lite där med, det var trevligt =)

Just det ja! Var även på en arbetsintervju till ett sommarjobb i fredags,

väntar nervöst på svar..

 


Hoppas jag får det!



Saker jag införskaffade mig i Stockholm: 


* Tre par byxor

* Två tröjor till Johannes, + 2 paket strumpor

* Body shop presentförpackning med en massa body butters i, formad som en klubba

* Body Scrub från Body Shop

* En juperfin solklänning

* Färgade håret

* En sport-bh

* Ett par träningsbyxor (Fråga mig inte varför, jag tränar ju lixom inte ens)




Så här blev fransarna: Något långa kanske, dock tog jag nästan de kortaste.. Men snyggt ändå!


   



Jag måste även tipsa om ett jätte bra shoppingställe i Stockholm, om man inte vill gå inne i stan, Kista Galleria heter det, är typ 3 gånger så stort som Birsta City och det är AS BRA mat där ;)


 



Av Gry Broman - 23 april 2014 09:21

         


Så längtar jag verkligen när jag ser de här bilderna!!  

Av Gry Broman - 23 april 2014 09:08

Fyfan vad jag ÄLSKAR dessa spargrisar, eller "Pig Bank" som den här designen heter.

 

Fantastiskt :')


Tyvärr har jag satt ett köpstopp för mig själv nu, iallafall när det gäller sånna här grejer, känner att jag och Johannes verkligen måste hitta en lägenhet snart, så att alla mina prylar kan få ett hem ;)


       


Vilken färg tyker ni är finast? Jag tycker tammefan att alla är snygga,

fast svart och vit är väl något mer stilrena än de andra. 

Av Gry Broman - 23 april 2014 08:51

Helloooo!

 

Idag har jag fullt upp, eller nja, jag har tre saker jag ska göra.


Först ska jag på banken och deklarera, var tvungen att åka dit eftersom att jag har sålt "värdepapper" under 2013.... Efter det ska jag göra fransarna, skönt!

Jag älskar att göra det, man känner sig så lyxig på något sätt ;)

 

Sen hade jag tänkt att jag ska sola lite solarium i väntan på Johannes, vi ska nämligen gå på stan/birsta ikväll. Tror jag ska köpa Scrapbooking grejer och pyssla ihop några studentinbjudningar.

 

Trevligt värre :)

 

 

 

Så här ser fransarna ut just nu, det är inte katastrof, men det är glest iallafall :(

Nu ser ni ju mina ögonbryn dessutom ;)

 

 

 

Av Gry Broman - 21 april 2014 02:34

Fyfan alltså, jag och Line sitter vakna och pluggar mitt gymnasiearbete...

(Hur gick detta till??)

 


Tänkte iallafall ta en liten paus ifrån det och lägga upp några av mina sminkfavoriter, skriva lite fakta om dem osv.

 


Hoppas att ni får nytta av min information ;)

 

 

 

 

 

Clinique, Stay-Matte Foundation är någonting jag verkligen rekomenderar om du har fet hy, eller om du bara vill ha mycket täckning. För ett extra matt resultat, avsluta med ett puder som ger en "matt-känsla" ;)

 

 


 

 

 


Sheer Cover, något av det bästa jag någonsin har upptäckt faktiskt!

Mineral-foundationen (?!), concealern och mascaran är verkligen hur bra som helst. Mascaran ger ett snyggt separerat, men ändå fylligt resultat. De andra två produkterna är väldigt täckande men samtidigt väldigt luftiga och naurliga, vilket kan vara skönt nu till sommaren t.ex

 

 

 

     

 

Maybeline's eyliner, Master precise är så jäääääääävla bra!!! Den bleknar inte och blir typ grå då den har torkat, och den rinner inte runt...

 


Jaja, ni som använder eyeliner förstår vad jag menar. Om det blåser ute och man blir alldeles rinnig i ögonen t.ex  Spetsen är också väldigt smal, vilket gör den lätt atta aplicera tätt längst franskanten =)

 

 

 

 

 

 

Make Up Stores Dual Foundation (fast som jag använder som puder), funkar perfekt tillsammans med Clinique foundationen! Ger verkligen inget fläckigt och något "mögligt" resultat, rekomenderas varmt.

(Tror även att det är väldigt bra pris på dem just nu, så passa på!)

 

 

 

 

 

 

 

Nu får ni inga mer tips, för nu ska jag sova. Godnatt!

Imorgon väntar en dag på Boda Borg, hehehe.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards